چالش هاي موجود :
همه مديران حوزه هاي اطلاع رساني و فرهنگ سازي و تبليغاتي در جامعه و سازمان ها، همواره آرزو داشته اند که بتوانند پيام هاي مورد نياز و ضروري را با صرف کمترين هزينه و بيشترين تاثيرگزاري به جامعه مخاطب خود انتقال دهند و با تکرار آن در برابر جامعه مخاطب، روند اثرگذاري سريعتري را ببينند. براي اکثر مديران سوالات زير پيش آمده است:
چگونه يک شبکه اطلاع رساني و … با قابليت بيشترين اثرگذاري را داشته باشيم؟
چگونه پيام هاي مورد نياز را به صورت پيام متني و يا تصويري و يا ويديويي را در کمترين زمان در دسترسي مخاطبين خود بگزاريم؟
چگونه در اماکن عمومي و خارج از خانه، مانند اتوبوس، مراکز خريد، تاکسي ها، هتل ها، فرودگاه ها، داروخانه ها، اماکن مذهبي، محلات و … اطلاعات مد نظر را در کمتر از چند دقيقه در برابر آنها بگذاريم؟
چگونه يک شبکه تصويري و نمايشي اختصاصي براي جامعه مخاطب خود در شهر و يا سازمان داشته باشيم؟
راهکار شبکه تصويري هوشمند
ديجيتال ساينيج هوشمند، عبارت است از نمايشگرهايي که در يک شبکه قرار مي گيرند و اطلاعات نمايشي خود را از طريق امکانات شبکه اي مستقر در نمايشگر، بر اساس زمانبندي دلخواه مديران شبکه، از يک سرور مرکزي دريافت مي نمايند و در بازه هاي زماني مشخص و به ترتيب مشخص شده آن را نمايش مي دهند. اين شبکه نمايشي خارج از خانه، تاثير بسيار بالايي بر مخاطبين دارد.
دلايل استفاده از ديجيتال ساينيج عبارتند از:
· اطلاع رساني
· آموزشهاي شهروندي و سازماني
· خبررساني
· تبليغات
· ارائه آمار
· سرگرمي
محل هاي استفاده از اين ديجيتال ساينيج هوشمند عبارتند از :
· در اماکن عمومي: اتوبوس ها، ايستگاههاي اتوبوس، ايستگاههاي مترو، درون واگن مترو، سالن هاي انتطار فرودگاه و راه آهن، تاکسي ها، در مراکز خريد، فروشگاه ها ي زنجيره اي، ورودي مجتمع هاي مسي و…
· در سازمانهاي بزرگ و کوچک، در ورودي سازمان ها، طبقات مختلف و سالن هاي مختلف و يا درشعب مختلف سازمان ها
· در سازمانهاي داراي شعب با پراکندگي وسيع: بانک ها، ادارات پست، مراکز خدماتي پليس و خدمات دولت، اصناف، بورس و…
· در مراکز حوزه سلامت : بيمارستانها ، داروخانه ها، مطب پزشگان و مراکز درماني، سالن ها و مراکز ورزشي، آرايشي و…
· در مراکز اقامتي و توريستي و تفريحي : هتل ها، پارک ها، رستوران ها، سينماها، موزه ها، مراکز تفريحي و…
· در مراکز آموزشي : دانشگاه ها، مدارس، کتابخانه ها و…
مزاياي عمومي راهکار Digital Signage :
صرفه اقتصادي و سود آوري: در برابر پخش تيزرهاي تلويزيوني و يا چاپ پوسترهاي تبليغاتي متعدد و پشت سر هم، ديجيتال ساينيج، بسيار مقرون به صرفه تر مي باشند و علاوه بر انجام اطلاع رساني و فرهنگ سازي، امکان درآمد از طريق پخش تبليغات را فراهم مي نمايد.
قابليت اثر گذاري بسيار بالا: به دليل پخش تصاوير و ويديو، در برابر راهکارهاي مبتني بر چاپ پوستر و … بسيار تاثيرگذارتر و جذابترند.
صرفه جويي در زمان: تاخيرهاي چاپ و نصب پوستر را ندارد و در کمتر از چند دقيقه مدياي جديد در تمام شبکه به نمايش گذاشته مي شود.
محتويات قابل نمايش: انواع محتويات مانند ساعت، اوقات شرعي، تصوير، ويديو، متن نوشتاري روان، زير نويس و… را مي توان نمايش داد.
سرعت عمل در مواقع ضروري: در مواقع ضروري مي توان بلافاصله براي اطلاع رساني سريع استفاده نمود.
ايجاد گروه در شبکه تصويري: مي توان نمايشگرهاي موجود در شبکه را گروه بندي نمود و بر روي هر گروه اطلاعات مشخصي را ارائه داد.
نمايش همزمان چندين نوع اطلاعات: مي توان همزمان اطلاعاتي چون ساعت، اوقات شرعي، چند تصوير، متن و ويديو را نمايش داد.
زمانبندي نمايش اطلاعات: مي توان ترتيب نمايش، مدت زمان نمايش، ساعات نمايش، ساعت کارکرد نمايشگر را تنظيم نمود.
بازگشت سرمايه سريع: در مدت زمان کمتر از چند ماه، کليه سرمايه را باز مي گرداند و بعد از آن سوددهي دارد.
مديريت متمرکز شبکه نمايش: همه نمايشگرها، محتويات خود را از يک سرور دريافت مي نمايند که امن سازي گرديده و مديريت آن نيز بر عهده فرد مسئول و آموزش ديده قرار دارد.
گستردگي پوشش شبکه: در هر کجا که برق يا باطري وجود داشته باشد و امکان شبکه ارتباطي موبايل يا شبکه داخلي داشته باشيم مي توان ديجيتال ساينيج را وارد شبکه نمود.
درباره این سایت